Letos v červenci tomu bylo 30 let, co šestice tatrováků ve třech T 815 ujela více než 15 300 kilometrů Čínou. Na téměř dvouměsíční výpravu nevyzpytatelnou zemí vzpomínal jeden z účastníků – Jiří Aleš.
Zámek v Klimkovicích byl vybudován ve 2. polovině 16. století jako renesanční čtyřkřídlý zámek na místě bývalé středověké tvrze. Jako stavitel je uváděn Ondřej Bzenec z Markvartovic v letech 1578–1579. Z původní renesanční stavby se dochovalo kamenné schodiště s toskánskými sloupky a dispozice přízemních prostor. Rozsáhlou rekonstrukcí prošel v roce 1854, kdy projekt stavby řídil na žádost majitele šlechtického rodu pánů Wilczků stavitel Ignác Kloss. Jeho výzdoba a úprava má tudíž souvislost se zámkem v Novém Jičíně. V roce 1945 byl zapálen, celý vyhořel a došlo k další rekonstrukci. V současné době zde sídlí ve 2. patře pobočka muzea s několika expozicemi: Příroda Poodří, Dějiny města a Pamětní síň Heleny Salichové.
Nepřehlédněte
MOAT: Tatra 90
Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
OD HRADU K PŘEDMĚSTÍ
Příklady bydlení ve městech Nový Jičín, Opava, Příbor a Štramberk