Letos v červenci tomu bylo 30 let, co šestice tatrováků ve třech T 815 ujela více než 15 300 kilometrů Čínou. Na téměř dvouměsíční výpravu nevyzpytatelnou zemí vzpomínal jeden z účastníků – Jiří Aleš.
Expozice je instalována v areálu bývalého bratrského sboru ve Fulneku. S ohledem na muzejní koncepci stávajících expozic věnovaných životu a dílu Jana Amose Komenského seznamujících návštěvníky s osobností biskupa Jednoty bratrské především optikou jeho pozdních děl, nabízí fulnecká expozice návštěvníkům mírně odlišný obraz. Důležitým faktorem je zhodnocení významu fulnecké periody pro Komenského osobní i profesní život včetně respektování dobového kontextu a náboženských, politických i kulturních okolností, za nichž duchovní Jednoty bratrské v tomto moravském městě působil. Expozice představuje Jana Amose Komenského tak, jak jej měli možnost poznat měšťané malého poddanského města na prahu třicetileté války. Nabízíme vám možnost setkat se s mladým správcem bratrského sboru, rektorem školy a knězem, který přichází v bouřlivém roce 1618 do převážně německého města na pomezí Moravy a Slezska.
Nepřehlédněte
MOAT: Tatra 90
Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
OD HRADU K PŘEDMĚSTÍ
Příklady bydlení ve městech Nový Jičín, Opava, Příbor a Štramberk