Letos v červenci tomu bylo 30 let, co šestice tatrováků ve třech T 815 ujela více než 15 300 kilometrů Čínou. Na téměř dvouměsíční výpravu nevyzpytatelnou zemí vzpomínal jeden z účastníků – Jiří Aleš.
Jeden z nejcennějších barokních zámků vybudoval v letech 1726–1734 pro hrabata z Harrachu vídeňský architekt a stavitel Johann Lucas von Hildebrandt. Nejzajímavějším obdobím byl bezesporu přelom 18. a 19. století, kdy na zámku pobývala majitelka kunínského panství osvícená hraběnka Marie Walburga z Truchsess-Waldburg-Zeilu. Vybudovala zde jeden z nejmodernějších vzdělávacích ústavů tehdejší střední Evropy. Zámecká instalace nabízí pohostinské pokoje, ložnice a učebny zámecké školy včetně empírové nástěnné výmalby, zámeckou obrazárnu, lovecký pokoj, dámský pokoj, velkou jídelnu či hudební a taneční pokoj. Kostelní chodba zavede návštěvníky do Velkého sálu, který ukrývá renesanční portréty členů rodů Hohenems. Prohlídka vrcholí návštěvou zámecké půdy prezentující unikátní barokní komínový systém.
Nepřehlédněte
MOAT: Tatra 90
Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
OD HRADU K PŘEDMĚSTÍ
Příklady bydlení ve městech Nový Jičín, Opava, Příbor a Štramberk