V půli dubna roku 1994 se osm dobrodruhů vydalo v expediční T 815 s vědeckým posláním do Afriky, aby se 6. prosince téhož roku vrátilo obohaceni o neuvěřitelné zážitky zpátky domů. Po 30 letech se opět 6. 12. všichni členové expedice, kteří se tehdy šťastně vrátili z Afriky, setkali v Muzeu nákladních automobilů Tatra, aby zavzpomínali na své putování „černým kontinentem“.
MNAT: Velká cesta Čínou v tatrovkách
Letos v červenci tomu bylo 30 let, co šestice tatrováků ve třech T 815 ujela více než 15 300 kilometrů Čínou. Na téměř dvouměsíční výpravu nevyzpytatelnou zemí vzpomínal jeden z účastníků – Jiří Aleš.
MOAT: Tatra 90
Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
O cestovateli Jiřím Baumovi s kurátorem Pavlem Bekem
Kopřivnická auta a cestování – slovní spojení, které spolu vždy souviselo. Již první v Kopřivnici vyrobené motorové exempláře procestovaly kus světa. Muzeum nákladních automobilů Tatra nově nabízí ve svých prostorách výstavu o jedné takové cestě kolem světa. Cestovatel, zoolog a spisovatel Jiří Baum ve 30. letech minulého století procestoval čtyři z pěti kontinentů se svou Tatrou 72. Nejen o Jiřím Baumovi jsem si povídala s kurátorem výstavy, Pavlem Bekem.
Bruno Sojka (1909–1951)
Tímto příspěvkem chceme připomenout 115. výročí od narození Bruna Sojky, automobilového závodníka, který v poválečném vývoji závodní činnosti Tatry výrazně ovlivnil výsledky tatrováckého týmu v letech 1949–1951.