V průběhu 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV), který se konal 15. – 22. září 1982, představila Tatra své nejnovější automobily Tatra 815. Byly vystaveny typy T 815 S3 26208 6x6.2, T 815 S1 26208 6x6.2, T 815 PR1 26208 6x6.2, T 815 P17 266x6.2 a T 815 NTH 22224 6x6., připravené do výroby. O automobily byl velký zájem a v rámci strojírenského veletrhu byly konány i předváděcí jízdy v maloměřické pískovně. Ty zajišťovali tatrováčtí zkušební řidiči Jiří Doležal a Václav Linhart. Všechny automobily byly přihlášeny do soutěže MSV a nakonec zlatou medaili získala Tatra 815 S3. Rovněž zlatou medaili MSV získal i autojeřáb AD 28 ČKD Praha, závod Slaný na podvozku T 815. Během veletrhu byla probírána také výroba T815 Agro určená pro zemědělce, která měla být zahájena v roce 1984 o provedení T815 Agro. Výroba tohoto provedení měla být zahájena roku 1984 v TAZ Trnava.
Po skončení MSV odjel oceněný sklápěč Tatra 815 S3 do zkušebny TUV v Německé spolkové republice, kde se podrobil doplňkovým testům pro ověření rychlosti a hluku. Na základě zkoušek byl rozšířen již vydaný homologační protokol.
Zahájení výroby nákladního automobilu Tatra 815 předcházely zkoušky jízdních vlastností na kopřivnickém polygonu a na Sibiři, kde byla vozidla vystavena těm nejtvrdším možným podmínkám. Podvozek vychází z již tradiční koncepce s centrální nosnou rourou a výhodou zůstává i možnost zaměnitelnosti značného množství dílů. Tím se zjednodušila montáž a následná údržba, což se projevilo i do výsledné spolehlivosti automobilu.
Zelenou dostala Tatra 815 po realizaci tzv. rozvojového záměru, který byl realizován v předešlých letech. Ten podporoval specializaci automobilky na výrobu těžkých nákladních automobilů zejména pro země RVHP. Koncepčně nahradila do té doby vyráběnou T 148 a v armádě užívanou T 813. Unifikací dílů bylo dosaženo možnosti vyrábět pouze jednu řadu automobilu v mnoha provedeních. Výroba dosahovala před rokem 1989 přes 15 000 automobilů.