Vše začalo v pondělí 3. června
Kolektiv MNAT se na pár dní rozrostl o pomocníky z Muzea osobních automobilů i Tatry a především o naše šikovné řidiče – Tomáše Herblicha a Ondřeje Matuše, kteří zasedli za volant všech potřebných náklaďáků... A autobusu. Opět jsme mohli být svědky precizní práce, která potřebuje mnohdy hodně trpělivosti a zručnosti. Vyjet s autobusem a navézt na své místo nově zrenovovaný T 500 HB z Hlachovy sbírky byl doopravdy „husarský” kousek, kdy šlo o práci přesnou na centimetry (ba dokonce na milimetry). Na ploše, kde již každý exponát má své místo ohraničené kovovým obrubníkem a kde prostor dělí visící plachty, bylo zapotřebí spoustu manévrovacích schopností. A nezapomeňme, že tito „obři na kolech” nemají posilovače řízení, takže to páni řidiči měli i jako kondiční posilko. Hned ráno se odmontovaly potřebné obrubníky, přivezly baterie do aut, plachtami zakryly nejbližší muzejní exponáty, aby se chránili před prachem… A vše se dokumentovalo fotografováním a natáčením. V pondělí se podařilo vystěhovat auta, která se vracela ke svým majitelům – oranžový domíchávač, oranžová sklápěčka i modrobílá třístranná sklápěčka, vymanévrovalo se autobusem, a nakonec vyjela branou muzea i LIWA. Odpoledne se stihly umístit na svá místa nové exponáty – vojenská T 148 a třístranná červenobílá sklápěčka T 138. Tomu všemu předcházelo vyparkování prototypu T 165 a tahače T 138, aby se uvolnil prostor pro stěhování.
LIWA přijela ve středu
Ve středu nám po 8 hodině Tomáš s Ondrou přivezli na tyči podvozek T 116. Původně plánované místo prototypu jsme trochu přehodnotili a zvolili nakonec prostor, kde se vyjímá lépe.
Stálo to ovšem pot na tvářích všech, kteří vlastní silou přispívali k popojíždění podvozku v rámci muzea. V pravé poledne za zvuku sirény z městského rozhlasu pak přijela kráska největších rozměrů – LIWA v provedení valník s hydraulickou rukou v zadní části vozu.
Teprve pak se opět mohlo muzeum postupně uvést do původního stavu. Vrátit na svá místa všechny obrubníky, vypulírovat exponáty i podlahu. A aby se využil čas co nejhospodárněji, v muzeu zároveň pomáhala externí uklízecí firma s prostory, kam se člověk nedostane bez vysokozdvižného vozíku, jako je potrubí vzduchotechniky či vysoko zavěšené osvětlení. Zároveň kontinuálně probíhaly práce na rozšíření dveří u nouzového východu z muzea, což umožní navýšení kapacity expozice na 250 návštěvníků v jeden okamžik.
Křest knihy SÍLA TATRA
Celou akci završil odpolední páteční program. V 16:00 hodin se čtvrthodinovým odpočtem spustila krátká prezentace zakončená odhalením nové knihy Radomíra Smolky, kterou následně pokřtil pan Drtikola – herec Vladimír Kratina. Knihu si představíme v dalším příspěvku, který najdete na našich webových stránkách. Od 18:00 bylo muzeum zdarma zpřístupněné veřejnosti v rámci akce Muzejní noc.
Jste srdečně zváni nejen do kopřivnického Muzea nákladních automobilů Tatra, které vás provede celou historií výroby i výrobkovou řadou nákladních tatrovek. Hned naproti našemu muzeu můžete obdivovat Slovenskou strelu, další z výrazných tatrováckých produktů, v centru města navštivte Muzeum osobních automobilů Tatra.