T 138 S3
Třístrannou sklápěčku nám zapůjčil další tatrovácký fanoušek Petr Krčmář. Proč, kde a jak ji získal? I v tomto případě se setkáváme s podobnými důvody jako u většiny zarytých tatrováckých fandů a sběratelů. Jednoduše chtěl zachránit další kousek z kopřivnické Tatry před zešrotováním. Po časově i finančně náročné renovaci a opravě vykouzlil krásku, která vznikla na podvozku autojeřábu s červenou kabinou výměnou a dosazením zelené korby ze sklápěčky. Původ vozu, který nově vznikl ze dvou tatrovek, je jihočeský. Jeřáb získal pan Krčmář z Tábora, sklápěčku koupil v Českých Budějovicích. A pro svou novou tatrovku zvolil možná trochu netradiční, ale rozhodně zajímavou barevnou kombinaci – lesklý modrozelený lak s bílými prvky.
Pan Krčmář získal svůj první náklaďák v roce 1990 a od té doby se mu sbírka rozrostla na více než 30 vozidel. Pro své sběratelské kousky postavil v Trhových Svinech krytou halu. A sní o tom, že se mu jednou podaří své historické skvosty ukazovat zájemcům ve svém vlastním muzeu.
LIWA
Posledním exponátem, se kterým se v muzeu rozloučíme, bude cisterna na palivo. Tatrovku z roku 1997 si odveze domů pan Trlica, který vlastní nejen tento kousek. Nebojte, o LIWU naše expozice nepřijde, na jejim místě bude vystavena rovněž T 815–6, tentokrát první prototyp s valníkovou nástavbou a hydraulickou rukou.
Muzeu nákladních automobilů Tatra bylo velkou ctí vystavovat všechny tyto krásné nákladní automobily, které se vrací domů ke svým majitelům. I díky těmto nadšencům totiž vždy zůstanou kopřivnické tatrovky v povědomí nás všech – velkých i malých, dříve narozených, ale i té mladší generace.
Kateřina Mokryšová
Akce kulový blesk v MNAT: Horský autobus T 500 HB
Akce kulový blesk v MNAT: Oranžové tatrovky 148